26. hét - linea nigra:

 2011.03.16. 22:33

2011. március 3-án eljött az ideje, hogy a védőnő meglátogasson minket otthonunkban. Nem értettem, miért van erre szükség, hiszen még nincsen kész a babaszoba sem és persze lázasan takarítottam, nehogy szó érje a ház elejét. Amint belépett invitáltam, hogy nézzen csak körbe, erre ő azt válaszolta, hogy: „Nem a lakást jöttem megnézni.” „Hát akkor meg minek?” - gondoltam. Elbeszélgettünk, bemutattam a férjemet és adott egy listát, hogy miket kell a kórházba vinnem. Semmi különleges és semmi ijesztő nem volt benne. Nem is tudom, miért féltem ennyire attól, hogy jönni fog. Indulás előtt még megjegyezte, hogy nem is nagy a pocakom, másnak alapból ekkora. Hát, meglepett vele, de jól esett. Persze a férjem meg elkezdett aggódni, hogy hát eddig tényleg látványosabban nőtt, most miért állt meg a növésben. De hát még van ideje nőni.
Visszatekintve, a terhességem eddigi 6 hónapjára, megbántam, hogy nem fotóztam a elejétől a pocakomat. Először azt gondoltam, nem is látszik, mert hát alapból nem lapos hassal kezdem. Mint mindig, most is volt rajtam súlyfelesleg. Aztán karácsonyra már látszott, hogy nem csak a feleslegtől nagy a pocakom. Szépen elkezdtem gömbölyödni. :) Most, a 26. hét végére már sokat nőtt a karácsonyihoz képest is. Mostantól kezdve hetente fogom fotózni. Talán, majd ha lesz egy következő gyermekünk, ott majd az elejétől fotózok.

 

Csík a hason:


Azt hiszem Vörösbegy blogjában olvastam először erről a számomra misztikus dologról. Nagyon érdekesnek találtam és azt hittem, ez különleges dolog, ami nem mindeninél következik be. Nem is tudom mikor vettem észre először. Talán úgy félidő körül, de lehet, hogy előbb. Azóta utána olvastam több helyen és nagyon érdekes dologra figyeltem fel.

 A szakkönyv ezt írja:
„Fekete vonal (linea nigra)
A fekete vonal a terhesség 14. hetében alakul ki és az alhason a középvonalban látható, s mint festéklerakódás a fanszőrzettől 1 cm-re indul és a köldökig terjed. Kifejezettebb a barna hajú terheseknél, kevésbé látható a szőkéknél, a vöröseknél pedig hiányzik. Különleges jelentősége nincs, lemosni, ledörzsölni nem lehet, ugyanis a bőrben létrejövő festéklerakódás hozza létre. Szülés után hamarosan elhalványodik, de csak hónapok múlva tűnik el, bár ritkán a köldök körül évekig is megmaradhat.”

(Dr. Rákóczi István: Gyermeket várunk)
 

Az interneten pedig ezt találtam róla:
„Barna csík - a köldöktől a szeméremig:

Körülbelül a terhesség fele táján sokaknál megjelenik a barna csík, vagy sötét csík, az úgynevezett „Linea nigra”, ami a köldöktől a szeméremívig húzódik. Ártalmatlan pigment-felhalmozódás eredményeképpen jelenik meg a bőrön az egyre nagyobbodó hasat függőlegesen mintegy kettéosztó vonal. A vonal szélessége általában csak néhány milliméter, maximum egy centiméter. Egyeseknél a vonal megjelenése a 18. hét körül tapasztalható, másoknál csak a 22. héten jelenik meg. Néhány kismama arról számol be, hogy nála a terhesség vége felé közeledve sem jelent meg láthatóan a „Linea nigra”. Az sem kóros, ha valakinél a terhességi hetek előrehaladtával a vonal elkezd felfelé kúszni, és a köldöktől a mellek magasságáig is megjelenik a barna csík folytatása. Terhesség alatt nemcsak a „Linea nigra” területén, hanem például a mellbimbók környékén is tapasztalható a fokozott pigmentáció.

Mitől jelenik meg?
A barna csík megjelenése hormonális okokra vezethető vissza: a hormonális hatásra bekövetkező fokozott pigmentanyag (melanin) termelés eredményeként a feszülő bőrben pigment-felhalmozódás következik be. A sötétebb bőrű kismamáknál a „Linea nigra” megjelenése intenzívebb, láthatóbb; míg a világos bőrűeknél, a szőkéknél általában kevésbé sötét a barna csík. Aggodalomra nincs ok, a terhességet követően a barna csík néhány hónap alatt nyomtalanul eltűnik.”

Forrás: http://www.patikamagazin.hu/cikk/index/14780


Az én hasamon a köldök fölött is folytatódik, egészen a bordákig. Valahol azt olvastam, hogy ez azt jelenti, hogy kisfiú lakik a pocakban. :)


A párom, mikor először látta, nagyon elcsodálkozott. Meg is kérdezte: „Tudtad, hogy egy csík van a hasadon?” „Hát, persze.” – válaszoltam. „A terhességgel jár.” :)

A bejegyzés trackback címe:

https://myfairytaleworld.blog.hu/api/trackback/id/tr562745843

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása